Antallet af kunder under 40 er på tre år steget med 15 procent hos STOF 2000 i Slagelse.
De yngre kunder bliver flere og flere hos STOF 2000 i Slagelse. Selvom den største kundegruppe stadig er kvinder over 40 år, har butikken i de seneste år oplevet en markant stigende interesse fra yngre af begge køn, der vil i gang med at sy.

– Der er ingen tvivl om, at mange unge – både mænd og kvinder – ønsker at lære det basale, så de selv kan reparere deres tøj eller lægge bukser op. Den slags ting kan deres mødre nemlig ikke altid klare i dag. Samtidig er der også mange unge, som er vilde med selv at sy eller forandre deres tøj, og som vil lære alt og være de bedste til deres hobby, forklarer Charlotte Larsen, der er butikschef hos STOF 2000 i Slagelse.

– Unge slagelseboere springer stadig oftere ud i projekter, som tidligere virkede uoverkommelige. Projekter, der fører til et håndgribeligt produkt som en hjemmelavet kjole eller bluse, fastslår Charlotte Larsen.

Både mænd og kvinder viser interesse for at lære basale syteknikker.
Interessen for at sy er stigende blandt danskere under 40 år. Antallet af de yngre kunder hos STOF 2000 er vokset med 15 procent på tre år. Foto: PR.